Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.
Нагадуємо основні правила, що дозволять покупцеві повернути гроші або обміняти товар.
Для того, щоб повернути гроші або обміняти товар у покупця, обов’язково має бути чек (касовий або товарний).
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості проводиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині Ви придбали товар.
Переконайтесь, що з моменту покупки пройшло не більше 14 днів.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). Останнім днем, коли Ви можете вимагати повернути вам гроші та прийняти назад товар належної якості, буде 14 день періоду, який почався на наступний день після покупки.
Перевірте товар на збереження первісного вигляду й на сліди зносу чи наявність пошкоджень.
Обмін товару належної якості на аналогічний товар проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день повернення товару, а в разі неможливості повернути гроші у день повернення — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.
Якщо товар буде повернуто до магазину службами перевезення - вартість транспортних послуг з пересилання товару оплачує покупець.
Гроші повертаються тим же способом, яким була зроблена оплата: картка, готівка чи розрахунковий рахунок.
У разі обміну чи повернення технічно складного обладнання (опалювальні котли, проточні водонагрівачі, автоматика) для підтвердження того, що обладнання не використовувалось та має первісний вигляд і комплектність - потрібна технічна експертиза, яка триває до 7 днів. У разі позитивного висновку експертизи - кошти за товар належної якості повертаються покупцю у терміни згідно Закону України «Про захист прав споживачів».
У разі індивідуального замовлення товару, який є не складською позицією, а замовною, а також товару який виготовляється за індивідуальними параметрами - повернення та обмін неможливі.
Також відповідно до Постанови №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів"» Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року трубна продукція, нарізана під розмір, визначений покупцем (замовником), не підлягає поверненню.